Publicidad Ancho Completo 1340x120 1

Callosa d’en Sarrià rebutja la consulta de la llengua base

La localitat, mitjançant les AMPA/AFA, organitza un Consell Escolar Municipal (CEM) per demanar la supressió d’aquesta consulta. ...
Al poble dALTEA LA VELLA 1 scaled

CALLOSA D’EN SARRIÀ REBUTJA LA CONSULTA DE LA LLENGUA BASE.

El passat dijous 13 de febrer, es realitzà un Consell Escolar Municipal, a la població de Callosa d’en Sarrià (La Marina Baixa), per debatre el tema sobre l’elecció de la llengua base als centres educatius del País Valencià.

Després d’haver demanat en reiterades ocasions a l’Ajuntament d’aquest municipi (PP) el recolzament de diferents mocions que havien presentat diferents grups polítics (PSOE/Compromís) i associacions en defensa de la llengua. En tots els casos se’ls havia donat un NO per resposta (PP/VALÈNCIA UNIDA) a les seues peticions.

Aleshores, ha sigut el torn de la Comunitat Educativa de les AMPA/AFA dels centres públics de la localitat . Claustres, Consells Escolars, associacions en defensa del valencià i personal divers de l’àmbit educatiu aconseguiren, per fi que, almenys, es donara veu i vot als i les representants professionals de l’àmbit pedagògic per portar a terme l’adhesió al manifest de rebuig sobre la consulta de la llengua base.

“PROPOSTA DE REBUIG DE LA CONSULTA SOBRE LA LLENGUA BASE”.

Als òrgans citats anteriorment, se’ls presentà un escrit formulat per les AMPA/AFA dels centres públics, on demanaven a la totalitat de la Comunitat Educativa el recolzament per a mostrar la seua disconformitat en el que proposa la consulta i la mateixa Llei de “Llibertat Educativa”.

Aquest escrit detallava els danys que pot provocar aquesta consulta en el sistema educatiu valencià i a la nostra llengua de cara al curs 2025/2026 i als futurs cursos escolars en que es mantinga en vigència la “Llei de Llibertat Educativa” que recolza el Conseller d’Educació José Antonio Rovira, amb el vist i plau del president de la Generalitat Carlos Mazón.

Amb un ambient distés i cordial, i on cada representant mostrà el seu punt de vista, el manifest de rebuig cap a la consulta va eixir recolzat i aprovat per majoria simple.

Els representants de l’educació pública votaren a favor de la proposta i s’adheriren al manifest. Mentre, que el centre educatiu privat/concertat de la localitat apostà per abstindre’s.

Al remat, Callosa d’en Sarrià, s’uneix i protesta en contra de la consulta base que està programada per a la setmana del 25 de febrer fins al 4 de març de 2025.

Un poble més que s’alça i es manifesta en contra de l’arraconament i el maltractament del valencià que sofreix per part de l’administració de la Generalitat, i les terribles conseqüències directes que influiran en el sistema educatiu del País Valencià per a les noves promocions d’alumnat.

 

Síguenos en Facebook 

Screenshot 2025 11 08 01 10 26 179 com.adobe .reader edit

Galería de imágenes

Contenido relacionado

Screenshot 2026 04 13 18 50 30 246 com.facebook.katana edit
300X300 VAL 1
340X340
IMG 20260226 WA0003 1
veolia benidorm 300x300 1
IMG 20260224 WA0053
IMG 20260219 WA0001
Screenshot 2026 03 31 18 00 14 149 com.android.chrome edit
Screenshot 2025 11 08 01 09 55 656 com.adobe .reader edit
340x340 culturalanucia copy
Screenshot 2025 09 08 16 47 47 506 com.adobe .reader edit
Screenshot 2026 03 31 17 57 59 337 com.whatsapp edit
FB IMG 1743671151985

Destacadas