L’AMIC celebrarà la 26a Assemblea General Ordinària de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació el divendres 7 de juliol de 2023 a l’església- hospital Sant Julià de Besalú. Enguany, l’AMIC compleix 26 anys i es converteix en l’entitat amb el col·lectiu més gran i divers de mitjans de proximitat als territoris de parla catalana, amb més de 530 capçaleres associades entre mitjans digitals i en paper.

L’assemblea anual és la data on es troben tots els associats de l’AMIC i comparteixen inquietuds i propostes per tal de generar sinergies i encarar el futur de la manera que més s’adeqüi a les necessitats del sector.

Enguany, el president de l’AMIC, Ramon Grau, juntament amb la resta de la junta directiva, renovarà el seu mandat per tercer cop consecutiu amb una continuació de quatre anys més. Donat que només s’ha presentat una candidatura durant el període electoral, els candidats presentats seran elegits automàticament per aclamació, tal com estableixen els estatuts de l’Associació.

Durant l’acte, l’AMIC exposarà la memòria d’activitats de l’Associació, els serveis que ofereix i els resultats de l’any 2022. Així com el nombre total d’associats que ha arribat als 538 – 193 mitjans en paper i 345 mitjans digitals-, xifres que no deixen de créixer des del 2014. Amb l’afegit que, del total de mitjans de l’AMIC, 304 estan auditats per OJD, PGD o OJDinteractiva, un fet únic a l’estat espanyol.

Després de l’Assemblea se celebrarà un dinar, que comptarà amb la presència de l’alcalde de Besalú, Lluís Guinó Subirós; el secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió de la Generalitat de Catalunya, Oriol Duran i Torres; Director General de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Jordi del Río; el director de l’Agència Catalana de Notícies, Iu Forn i el director general de la Fundació .cat, Roger Serra, entre altres autoritats del territori.

Innovació i internacionalització
L’AMIC demostra el seu compromís continu amb la innovació, la cerca de solucions i l’adaptació a les necessitats del mercat actual. Amb aquest objectiu, l’Associació està engegant nous projectes que puguin ajudar a millorar el dia a dia dels mitjans associats. Enguany, s’ha implementat un sistema de gestió de campanyes per a mitjans digitals que simplifica la gestió i el control de resultats, i s’han realitzat campanyes de publicitat programades amb l’objectiu de captar nous clients amb unes remuneracions més elevades.

PUBLICIDAD

A més a més, s’han organitzat formacions i sessions de treballs pels membres associats. Entre aquestes activitats destaquen les dues sessions de treball entre Google i l’AMIC de la mà de Lluís Collado, director sènior de Google Spain i responsable dels acords amb els mitjans informatius, i la formació “Intel·ligència artificial per a redaccions” amb Josep Maria Ganyet, CEO de Mortensen, i professor del departament de comunicació de la UPF; Quico Domingo, consultor IT i Albert Cuesta, periodista especialitzat en IT.

PUBLICIDAD

D’altra banda, l’AMIC aposta fermament per la internacionalització de l’Associació. Per aquest motiu, ha signat un conveni amb MIDAS, una Associació Europea de diaris en llengües minoritàries i regionals, amb l’objectiu de promoure conjuntament diferents activitats vinculades amb la premsa de proximitat europea. Així com s’ha associat a WAN-IFRA, l’Associació Mundial d’Editors de Notícies, amb el qual tindrà accés a esdeveniments internacionals, a diversos serveis, estudis sobre la premsa i comunicació, entre d’altres avantatges